Alla inlägg den 24 oktober 2011

Av Landslaget - 24 oktober 2011 13:09

Vi har som mål att komma till förläggning på Dikhololo, där det finns en stor pool och ett antal små, så tidig som möjligt på dagarna. Här är några bilder på där vi bor, det ligger lite ocentralt, den inringade gruppen av hus är gruppen Impala och det är där vi bor, ni kan se ”vår” lilla pool i mitten av Impala.


   


På morgnarna, ja redan i gryningen, väcks vi av en kakofoni som inte är av denna dag det är ortens alla fåglar som har någon typ av polsk riksdag. Grästaken på våra krypin är definitivt inte ljudisolerade. Jag har flera morgnar irriterat mig på en katt som jamar utanför nu har jag även fått se den ”katten” det är en liten svart fågel som har ett läte som en jamande katt.


Jag kan inte hålla mig från att ta med lite flyg även här, så här kan det se ut när vi träningslandar.


     


Tyvärr är nätverket här på flygklubben allt annat än stabilt och snabbt, jag önskar ett det hade av lite bättre kvalité. Det kan upp mot 20 min att ladda upp några små foton.

Av Landslaget - 24 oktober 2011 09:18

Under gårdagens tränings nav hade Roland +34° på5 000 ftdå är det inte mycket att flyga på. Även Erling och Anne fick se giraffer från flygplanet igår.

Idag är det den officiella navigationsträningen Roland har pådragstid 10:08, Erling 12:12 och Håkan 14:08. Redan nu på morgonen har vi +32° så det kommer att bli en varm dag.

Skapa flashcards