Direktlänk till inlägg 26 oktober 2011

Tisdag morgon

Av Landslaget - 26 oktober 2011 08:45

Nu har vi precis kommit från landningsbriefing  och det är dags att gå ut till den officiella landningsträningen. Idag är det inte så farligt det är bara +26°.  Nu på morgonen, idag som många andra dagar så kravlar jag ur sängen vid 5 tiden, då hinner jag bada, duscha , förbereda dagen och gå till frukost 6:30. Avfärd till flygfället är 7:15. Väl framme här så får vi ca 20 min att besöka planen innan det är briefing den tar 15 – 20 min och aktiviteterna drar igång 9:00. Jag påbörjade det här inlägget imorse sedan dök nätverket och nu väntar vi på att det kommer upp igen så att jag kan ladda upp texten till er. Dagen har runnit iväg och har nu tagit slut, och rubriken på inlägget har blivit fel. Jag har nu suttit hela dagen ute på flygfället och sett på landningar, med taxande flygplan i ett rött dammoln bakom ryggen.


   


Genom halsen har det runnit ner drygt2 Lvatten, som sedan har passerat ut genom porerna. Efter att vi kommit tillbaka till Dikhololo är det helt underbart att krypa ner i poolen för svalka och sedan en liten tupplur på sängen. 19:00 väntar  middag och 20:00 Team Manager’s meeting. Sedan känner jag mig rätt nöjd med dagen sängen och en bok lockar. Hur det gick på landningarna placeringsmässigt kom grabbarna 9 94p, 15 132p och 26 218p.

Hoppas att jag kan blogga mer idag.

 
 
Ingen bild

Anne

26 oktober 2011 09:51

KAVOK strax ovanför dammolnen men inte i...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Landslaget - 23 augusti 2022 12:49


Som första deltävling i detta VM avgjordes landningstävlingen i går. Laget hade laddat under veckan som föregick med så många landningsövningar som bara gick, och det gav utdelning i en mycket spännande tävling.   På förmiddagen flögs de två förs...

Av Landslaget - 17 augusti 2022 09:40

Efter en vecka i strålande sol och brännande varma vindar upplevde vi i går (tisdag) en väderförändring, på gott och på ont. Kraftiga åskskurar drog in under eftermiddagen vilken satte stopp för fortsatt träning, men å andra sidan gav det en välbehöv...

Av Landslaget - 14 augusti 2022 07:24

Nu har vi varit på plats i fem dagar och blivit otroligt väl bemötta av såväl personal på plats, som av den lokala flygklubbens medlemmar.   Det började redan då vi anlände i måndags kväll. Tornet var stängt, men en grupp klubbmedlemmar som fanns...

Av Landslaget - 12 augusti 2022 17:17


Albi fredag eftermiddag. Klockan närmar sig 18 och det är fortfarande närmare 40 grader i skuggan. Trots den värmebölja som orsakar enorma skogsbränder bara ett 20-tal mil härifrån tränar de deltagare som är på plats (Åse, Lars-Inge, Håkan och Roland...

Av Landslaget - 12 augusti 2020 16:34

Nu börjar deltagarna att anlända till SM i Eslöv och förbereda sig för tävlingen.       ...

Skapa flashcards