Direktlänk till inlägg 26 juli 2017

Framme i Spitzerberg

Av Håkan Carlsson - 26 juli 2017 10:23

Håkan Sjöberg avslutar här sin reseberättelse:

Så flög vi vidare! Efter en övernattning i Liberec och efter att väntat på väderförbättring så kom vi i luften och kunde flyga ner till Spitzerberg. På vägen dit mellanlandade vi på Havlickuv Brod (LKHB) Här pågick en segelflygtävling. När vi landade stod ca 60 segelflygplan i banänden för att bli uppbogserade. Tyvärr så fanns ingen, eller för dålig, termik varför dom aldrig kom i luften utan ställde in. Besvikna miner!

 Vi lyfte och landade sedan på tävlingsflygplatsen Spitzerberg (LOAS). Nu ser vi fram emot träniing.

 
ANNONS

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Håkan Carlsson - Söndag 16 juni 10:12

Under lördagen genomfördes det sista tävlingsmomentet: navigeringsrunda tre. Banan gick i höglänt terräng med som mest en stigning till drygt 6000 fot och flera tävlande upptäckte till sin förvåning åskådare, belägna på en terass på bergsidan ovanför...

Av Håkan Carlsson - Fredag 14 juni 22:32

Castellon de la Plana, fredag kväll. Efter några dagars väntan har nu äntligen resultatet från onsdagens landningstävling kommit. Det var länge en nagelbitare, där Lars-Inge låg bra till för en personlig pallplats, men efter alla protester - som för ...

Av Håkan Carlsson - Torsdag 13 juni 23:27

Under onsdagen genomfördes det första tävlingsmomentet i årets VM - Landningstävlingen. Vindarna var annorlunda än vid träningen, så bana 18 användes (i stället för 36 som nyttjades vid den officiella träningen) och morgonens två landningar gjordes i...

Av Håkan Carlsson - Tisdag 11 juni 13:15

I går kväll (måndag 10/6) var det högtidlig invigning av årets VM i precisionsflygning. Totalt 52 piloter (varav 6 kvinnor) från 13 nationer deltar, men olyckligtvis har bl.a. Sydafrika och Nya Zeland inte kunnat ställa upp den här gången.   I ef...

Av Håkan Carlsson - Lördag 8 juni 22:04

Sedan i tisdags kväll (4 juni) är hela landslaget samlat i Castellon. Det flygs flitigt (minst en nav-runda och 8-10 landningar per pilot och dag) och det behövs. Terrängen VM kommer att avgöras i är minst sagt annorlunda än den vi Nordbor är vana vi...

Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se