Direktlänk till inlägg 26 oktober 2011
I dag kör tävlingarna i gång på riktigt med den första navigeringen.
Temperaturen har nu för andra dagen i följd sjunkit med 4 grader, så idag ligger vi runt +35
Här finns de, eskortflickorna, två av dem följde med mig runt knuten.
Det finns de som har mer problem med sitt flygplan.
I dagens nav startar Håkan i startgrupp 1 med pådragstid 10:20, Erling startar i grupp 2 med pådrag 12:16, precis för Erling 12:12 startar vår norske vän Kurt Norevik, lägg märke till att han bär FSF pin.
Roland är för dagen placerad i startgrupp 3 pådrag 14:24. Starten tycks ligga väster om fället medan målet ligger öster om allt enligt ut- och inflygningarna som presenterades på briefingen. Jag skall strax få sällskap med en eskort för att gå till Håkans flygplan och förbereda det med logers de måste stratas i god tid så att det kan hitta alla sina satteliter så att loggningarna blir riktiga, Roland råkade ut för att tävlingsledningen tömde den loger som hade trögast att starta när träningsnaven gick så han blev belastad med 2 x 500 prickar för att flugit på-2000 fotsamt 200 för att passerat stargaten 1 tim för sent, dessa prickar gick nu att få bort, även tävlingsledningen insåg att det var galet. Jag hade ett ärende till debriefingen under träningsnaven som ligger i en hangar bakom några andra hangarer det var då jag fick sällskap med två söta eskortflickor runt knuten på hangaren för att inte avslöja för mycket så har jag fotat dem i motljus.
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
||||||||
3 |
4 |
5 | 6 |
7 |
8 |
9 |
|||
10 |
11 |
12 |
13 | 14 |
15 |
16 | |||
17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 |
23 | |||
24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | |||
31 |
|||||||||
|